Dag 8: ups en downs

26 maart 2017 - Khajuraho, India

Nadat ik gister mijn verhaal op het perron had afgemaakt net voordat de trein arriveerde kwam was het tijd om in te stappen en te bekijken waar ik de komende nacht zou doorbrengen. Een stationmedewerker begeleide me naar mijn gereserveerde plaats toe waar ik geconfronteerd zou worden met het feit dat het wel eens een lange nacht zou kunnen worden. Mijn "bed" (een houten plank met een leren laag er op met aan de open kant twee touwen zodat de kans minder groot was dat naar beneden zou donderen )was nog geen meter verwijderd van het plafond van de wagon. Mijn backpack onder op de grond en tas met waardevolle spullen eerst boven leggen waarna ik zelf naar boven kon klauteren om vervolgens mijn slaapplek in te kruipen. Ik had het genoegen om tegenoven een persoon te liggen die, in tegenstelling tot ikzelf, geen problemen had met in slaap vallen en dit ook zeker niet zonder geluid deed. Ergens gedurende de rit werd deze persoon bij gesprongen door een ander persoon en wisselde ze elkaar af met inademen om zo een duet te vormen van oneindig gesnurk. Na een aantal uur waren we bij de eerste stop aangekomen en stapte een deel van de mensen uit. Er was een man die nog moest uitstappen terwijl de trein alweer aan het rijden was omdat zijn slippers zoek warenngeraakt in alle tassen die op de grond onder de banken waren geduwd. Ik had het wel geweten in die situatie en nieuwe slippers gekocht. Gebroken maar ook opgelucht dat de rit er op zat kwam ik rond 6:30 aan in Khajuraho dat bekend staar om zijn kamasutra tempels. Het vinden van een tuk tuk was uiteraard geen probleem en ook nog eens meteen voor een schappelijke prijs. Ik had het geluk dat ik de enige tuk tik chauffeur te pakken had die bij het station geparkeerd stond. Waarom is me nog steeds niet duidelijk al heeft hij wel een poging gedaan dit uit te leggen en ik maar gewoon bij alles ja knikte. Toen kwamen we bij de parkeerplek aan, zo'n 200 meter verder, waar de andere tuk tuk rijders stonden te wachten op het verse vlees dat was aangekomen op het station. Een blokkade van tuk tuk rijders (tukkers?) vormde zich en een persoon kwam naar voren om mijn chauffeur aan te spreken. Vrij intimiderend en wist dan ook niet zo goed wat er ging gebeuren. Gelukkig kwam hij er met een waarschuwing vanaf en mochten we onze weg vervolgen naar het dorp. Tijd om even bij te slapen.daarna even een boekje lezen en op zoek naar voesel. Het was wat ongemakkelijk om weer alleen te zijn en ik was nog niet de deur van het hotel of ik werd al aangesproken. Iets was met Raj toch wat minder snel gebeurde omdat ze zagen dat ik gezelschap had van een local. Meteen naast het hotel lag een restaurantje met vegetarisch eten. De eigenaar advieseerde mij de aubergines te pakken. Later zag ik dat dit zijn duurste gerecht was en begreep ik dus waarom. Tijdens het eten vertelde hij me dat het verstandig was om met gids naar de tempels te gaan. Laat de man nu zelf toevallig ook gids zijn en deze klus maar al te graag op zich willen nemen. Ik zei dat ik wel zou kijken morgen en voreg om zijn kaartje. Op de terugweg naar mijn hotel wat dus 5-10 meter verder lag werd ik weer aanngesproken. Dit keer door een groep jongeten die erg geïnteresseerd waren in mijn zonnebril. Met als eerste deal om zijn "echte" Ray Ban en als tweede deal 40 euro (wat overigens wel heel veel is voor Indiase begrippen) zei ik dat ik geen interesse had. Toen hij vroeg of hij de bril mocht vasthouden en ik zei dat ik dat liever niet had was hij was beledigd en werd de sfeer wat grimmiger. Ik liet ze weten dat ik maar even ging rusten in mijn hotelkamer en liep verder. sommige mensen zijn aardig anderen niet, sommige kan je vertrowuen anderen ook weer niet. Maar allemaal hebben ze met elkaar gemeen dat ze geld willen verdienen en hier veel moeite voor doe. Wat wel begrijpelijk is maar ook veermoeiend. Dus misschien gebruik ik Khajuraho maar even als rustplek en zal ik in Varanasi, mijn volgende stop, het sightsee'en weer vervolgen. Kamasutra is toch nooit helemaal mijn ding geweest.

1. Shalinee:
    26 maart 2017
    Wat een treinreis pffff je hebt het weer overleefd hahaha.. Maar goed je geen Clausterfobie hebt anders kreeg je dat wel
    Spontaan in de trein.. Op naar het volgende avontuur
  2. Je jongste zus ;-):
    27 maart 2017
    Ja, ja! Weer fantastische ervaringen! Nu lekker even uitrusten en bijtanken. Have fun! Xx