Dag 1: vertrek

19 maart 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Op zondagmorgen wakker wordende, na een ontzettende leuke zaterdag avond waarin ik op een leuke manier afscheid heb kunnen van vrienden en vriendinnen, werd het tijd om de laatste dingen in orde te maken en naar Scchiphol te rijden voor mijn vlucht. Nadat ik afscheid had genomen van mijn oudste zus, nichtjes en Alex vertrok ik samen met mijn vader richting het vliegveld en merkte ik al dat ik niet meer zo ontspannen was als de afgelopen dagen. Het kwam allemaal toch wel erg dichtbij en ondanks dat ik nog niet in India was was voelde ik dat de reis toch echt begonnen was. Voor dat ik het wist stonden we op het vliegveld om de auto te parkeren. Tijdens het wachten in een restaurant, waar ik voorlopig mijn laatste Rundvlees burgen zou eren (gaat er altijd in, ook met zenuwen), kwam mijn jongste zus ook nog even langs om mij uit te zwaaien. Met een brok in mijn keel en benen als spaghetti slierten liepen we samen na het eten richting de douane om daar voor de komende maanden afscheid van elkaar te nemen.  'Meneer heeft u electronica in uw tas zitten?' 'Uhm ja een kleine powebank'. 'Ok, haal die er even uit'. Waar zit die ook alweer, dacht ik. Na een minuut door de tas gegraaid te hebben en niks gevonden maar wetende dat hij wel ergens in de tas moest zitten, kon ik natuurlijk niet meer met het excuus komen 'onee toch niet'. Toen herinnerde ik me dat hij in het voorvakje zat. Eenmaal door de douane en nog een keer omgekeken te hebben om een laatste keer te zwaaien naar mijn vader en zus ging ik op zoek naar gate C07 vanwaar mijn vliegtuig zou vertrekken. Aangekomen bij de gate leek het wel erg rustig. Toen bleek al gauw dat de vlucht naar een andere gate was gewijzigd. Op naar D74. Eenmaal daar aangekomen bleek er een vertraging te zijn van 65 minuten (uiteindelijk 80 minuten). Dan nog maar even door schiphol lopen. Toen het eenmaal tijd was om te vertrekken was ik ook binnen een oogwenk in Parijs om daar over de stappen op mijn vlucht naar Dehli. In de Boeing 787 dreamliner zat ik aan het gangpas in de middeltste rij onder het genot van mijn eeste Indiase maaltijd deze reis en een film die ik nog steeds niet helemaal snap ontspannen op weg naar India. Na de film even en klein slaapje doen om vervolgens in de octend om 10:00 lokale tijd aan te komen. Lekker ontspannen maar overigens toch wat vermoeid van de reis stapte ik uit het vliegtuig de Indiase zon in. Laat het Delhi avontuur maar beginnen!