Dag 7: Agra, gouden driehoek compleet

25 maart 2017 - Agra, India

Ik zit hier op het station te wachten op de trein naar mijn volgense stop, Khajuraho. De afgelopen twee dagen zijn rustig verlopen. Ook voor Raj en ik was het weekend. Nadat we gister om 9:00 vertrokken uit Jaipur en rond 17:00 aankwamen, met nog wat kleine tussenstops voor eten en tempelbezoekjes, stelde ik voor niet meer veel te doen om even bij te komen van alle bezienswaardigheden en indrukken. We kwamen bij het hotel aan en hadden afgesproken even te rusten km vervolgens nog een rondje te lopen op een jaarlijks festival in Agra. Veel winkeltjes, harde muziek en wat eettenjes vatten de festiviteiten wel samen. Daarna nog wat drinken op het dakterras waar de muggen in grote getalen aanwezig waren. Het weerhield ons er niet van toch een paar drankjes te nuttigen en van het lekkere weer te genieten. Tijd om naar bed te gaan. We hadden afgesproken de ochtend voor ons zelf te houden en on de middag richting een van de wereldwonderen te gaan, de Taj Mahal. Lekker uitslapen dus. Iets wat mij nog niet vervreemd was. We hadden de hele middag en avond de tijd om de Taj Mahal en het rode fort te bezoeken. Lange rijen voor de Taj Mahal, vooral voor Indiase toeristen (zij hebben een andere rij dan buitenlandse toeristen maar betalen ook andere prijzen. Indiers 40 roepie, buitenlanders 1000 roepie),zorgde voor een middag vullend programma. Het uit wit marmer bestaande paleis was dan ook erg indrukwekkend en volgens de Indiérs hét mooiste gebouw in de wereld. Even wat anders dan het fortuna stadion. Toen ik een ronde door het rode fort had gemaakt vroeg in de avond hebben we de laatste uurtjes in een park gezeten. ik kreeg nog wat laatste adviezen voordat ik mijn reis weer alleen vervolgde en afscheid moest nemen van iemand die toch net wat meer voor me was dan een gids.

1. Mam:
    25 maart 2017
    Wederom een mooi verhaal. Wat fijn dat Ray er voor je was. Mam
  2. Josien:
    26 maart 2017
    Hoi Rick,
    Vanaf vandaag heb je er een volger meer bij vanuit Sittard. Geniet van alle schoonheid, de mensen, de cultuur en de indrukken die je op doet. Houd ons op de hoogte. Josien